Olimpiadă şcolară

Pe data de 12 decembrie va avea loc Olimpiada pe şcoală la limba şi literatura română.

luni, 1 decembrie 2014

Modul condiţional-optativ

Modul condiţional-optativ

Realizarea acţiunii de la modul condiţional-optativ depinde de realizarea altei acţiuni: Aş fi venit dacă nu aveam de scris.
Structură:
 
Prezent
 Prezentul condiţional-optativ are următoarea structură:

Formele verbului auxiliar a avea:
ai
ar
am
aţi
ar
+ infinitivul verbului de conjugat
 Modele de conjugare

I
II
III
IV
aş învăţa
ai învăţa
ar învăţa
am învăţa
aţi învăţa
ar învăţa
aş vedea
ai vedea
ar vedea
am vedea
aţi vedea
ar vedea
aş spune
ai spune
ar spune
am spune
aţi spune
ar spune
aş coborî
ai coborî
ar coborî
am coborî
aţi coborî
ar coborî

Perfect
 Perfectul condiţional-optativ este un timp compus alcătuit în conformitate cu următoarea structură:

Condiţionalul prezent al auxiliarului a avea şi auxiliarul a fi:
aş fi
ai fi
ar fi
am fi
aţi fi
ar fi
+ participiul verbului de conjugat

Modele de conjugare

I
II
III
IV
aş fi învăţat
ai fi învăţat
ar fi învăţat
am fi învăţat
aţi fi învăţat
ar fi învăţat
aş fi văzut
aţi fi văzut
ar fi văzut
am fi văzut
aţi fi văzut
ar fi văzut
aş fi spus
ai fi spus
ar fi spus
am fi spus
aţi fi spus
ar fi spus
aş fi coborât
ai fi coborât
ar fi coborât
am fi coborât
aţi fi coborât
ar fi coborât

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce problemă ai întâmpinat la această lecție?